torsdag 26 maj 2011

Tankens kraft - hur funkar det?


Det finns många som förespråkar tankens kraft, och jag är en av dem, men alla säger inte samma sak...

Rätt tänk, att få drömmen att kännas på ett positivt sätt i hela kroppen, det säger de alla. Att man styr sitt liv genom vad, och hur, man tänker är alla överens om. Att tankar funkar som magneter säger de oxå alla. Sedan skiljer det sig...

Vissa säger att man ska vara väl strukturerad och jobba hårt så kommer man att lyckas - andra säger att bara med 100 % rätt tänk och en tro på sig själv och sina drömmar så kommer man att lyckas. Personligen tror jag att det är det andra som är det viktiga. Med rätt tänkt och en fast tro på att drömmar kan slå in så kommer det att ske - oavsett vad du gör. Med en fast tro och ett öppet sinne så kommer du att få. Sedan är det så klart som så att om du tänker rätt men låser in dig i garderoben i resten av ditt liv så kommer tillfällena att bli färre - men jag tror att även sittande i garderoben kommer drömmarna att slå in!

Finns en berättelse på temat. En ung man drömde om att få ett jobb, han trodde helt och fullt på att han skulle få ett jobb. Men den fasta tron satt han hemma och spelade spel och njöt av att göra det han gillade - hela tiden med den fasta tron om att han skulle få ett jobb - fast han han inte sökte några. Hans pappa tjatade var dag på att han skulle ge sig ut och skaffa ett jobb. Men den unga mannen sa var dag att det kommer att lösa sig - jag vet att jag kommer att få ett jobb...

Till slut tröttnade pappan på sonen och ordnade ett arbete åt honom varefter han sa till sonen att "titta nu, jag hade rätt, du fick inget jobb av att sitta på ditt rum". Varvid sonen svarade "fick jag inte?" För det var ju just det han hade fått!

Dröm din dröm men fastna inte i vilken väg du ska ta. Tro på din dröm, men oroa dig inte för hur du ska nå dit. Det kommer att ske i alla fall! Jag vet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar