torsdag 14 oktober 2010

Tankar om kvällen...

Läser en så bra och tankeväckande bok! Har idag helt fastnat i tankar kring att man inte kan uppnå det man vill om man inte först slutar att bry sig om vad andra tycker. Ligger nog en hel del i det faktiskt. Så länge som man bryr sig om vad andra anser om saker man själv gör kommer det att stå i vägen för vad man själv tycker, tror och vill. Det blir som en dimma framför målet. Det hindrar en från att till 100 % lyssna på sin egen inre röst - vilket ju är dumt då det är den som "vet bäst". Själv hör jag alldeles för ofta min mammas åsikter i saker och ting jag tar mig för - utan att hon för den sakens skull uttalar orden IRL. Men de sitter där sen många gånger förr. Detta får mig att bli väldigt medveten om vad jag förmedlar till mina egna barn! Vilket ju är bra. Så nu gäller det att först tydliggöra de där små rösterna som står i vägen och sedan få dem att hålla tyst, som ännu ett led i arbetet emot målet... KRETA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar