tisdag 19 januari 2010

Business Smart Tips 2


Jag tipsade härom dagen om att det finns otroligt många bra, och mindre bra, Nyhetsbrev inom olika områden som man kan prenumerera på. Det och YouTube är ett otroligt bra och billigt sätt att lära sig nytt och få hjälp att komma vidare på med den Personliga Utvecklingen och med företagandet. I dag fanns det ett mejl från ViviAnn Labba på BusinessSmart i min inkorg som jag tänkte du skulle få del av...

----------------------------------------------------


5 steg som eliminerar dina ursäkter, förenklar dina arbetsuppgifter
och ger dig mer tid över varje dag

Är du en av dem som skriver listor över saker du ska göra, borde göra och vill göra? 
Är du frustrerad över att inte hinna göra allt som står på listorna? 
Känner du en känsla av otillräcklighet? Då ska du läsa vidare  här. 
Dessa 3 tips gör att du blir mer produktiv, mer effektiv och känner dig nöjd med dig själv. 
Inte helt fel, eller hur?

1.    Sluta göra det som inte fungerar!
När listan med att-göra punkter blir längre och längre och frustrationen allt större och större
– då gäller det för dig att stanna upp en stund. Stanna upp och inse att det här sättet 
att lösa problemet inte fungerar. 

Du ska inte fortsätta att göra sådant som inte fungerar 
– välj istället en ny väg och ett nytt sätt. 

2.    Satsa ditt bästa!!!
Det krävs en hel del för att ro förändringar i land och att få bestående resultat. 
För att du ska lyckas krävs lust till förändring, handlingskraft, stenhård vilja och massor av disciplin
samt att du tar ANSVAR för dig, ditt företag och ditt liv!

3.    Skaffa dig en 3-stegs Action Plan- inte mer!!
Skippa 100-punktslistan och fokusera på att göra TRE (3) saker varje dag. 
Konsten är att få dessa tre saker gjorda. Välj ut tre saker att göra idag. 
Skrid till verket – GÖR en 3-stegs Action Plan för idag. Min ser ut så här:

·         Följa upp en offert på föreläsning

·         Förbereda innehåll till en teleklass

·         Jobba med pressreleasen för mitt Sverige unika koncept

4.      Ge dig en Stjärna” eller ett V för ”Victory”  när du genomfört en av sakerna!
För varje sak som du slutför på din 3-stegs Action Plan markerar du med en Stjärna ( *) eller med 
ett V som står för Victory dvs. att vinna. Detta för att du är en STJÄRNA och en VINNARE!
Du har ju just klarat av en sak! 

5.      Framgångarna samlas på hög!!WOW!!!!
Använd enkel multiplikation för att se hur det går för dig. 
Efter en hel arbetsvecka, så har du utfört 15 saker. Efter en månad så har du gjort 60 saker. 
På ett kvartal blir det inte mindre än 180 saker och under ett helt år har du 
genomfört otroliga 720 (!!!!) saker. 

Fråga dig själv - hur långt kan du ta dig genom att göra 720 saker? 
Jag kan garantera dig att du är mycket närmare både Fler kunder, 
effektivare marknadsföring och mer pengar på bankkontot om du följer 
mina råd istället för att ha en 100-punkter lång Att-Göra-lista, som 
bara stressar dig och gör mer frustrerad.
 
Testa detta - och upplev tillfredsställelsen av att genomföra 3 saker varje dag. 
Jag blir fortfarande lika förvånad över hur mycket jag får gjort...

Jag älskar detta sätt att få saker och ting gjorda. Jag är stolt över mig själv när jag varje 
fredagskväll blickar tillbaka på min arbetsvecka och VET att jag har fått 15 saker gjorda. 
Jag är då 15 saker närmare mina planer, mina drömmar och mina visioner. 

Testa du också!

__________________________________________________________________________________
ViviAnn Labba, Business Smart mentor, är grundare av www.BusinessSmart.se som 
hjälper dig att hitta rätt kunder, göra rätt paketering av tjänster och produkter, 
göra rätt och effektiv marknadsföring
 som ger dig resultat i form av fler kunder och mer pengar. 
För att få del av en KOSTNADSFRI mini e-bok och ViviAnns veckovisa nyhetsbrev med tips och råd 
om att attrahera fler, marknadsföring och tjäna mer pengar, besök: www. BusinessSmart.se.
ViviAnn arbetar som utbildare, föreläsare och företagscoach och reser land och like runt för att 
berätta för företagarer om hur de kan tjäna mer pengar genom att sälja till rätt kunder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar